My fellas~

Cover Your Aurah. PROPERLY! Please to all muslimah

Assalamualaikum. 

Aku juga seorang Muslimah. bezanya seorang Muslimah yang mukminah solehah itu apabila ia menutup aurat. bukan membalut. dua perbezaan di situ. kalau pakai tudung, baju ketat, seluar ketat, baju jarang. sarung kaki? jangankan sarung kaki, tudung pun jarang. Hm *Istighfar*

Ayuh la semua para muslimah. ayuh la kita menjadi seorang dai'e. Tidak, dai'e itu bukan mengikut usia. TIDAK sama sekali. ianya merupakan tuntutan ISLAM bagi menyebarkan dakwah. Belajarlah. pergilah ke majlis Ilmu. dapatkan ilmu baru walaupun satu dalam sehari. susah sangat ke?

Hm, aku lagi kesal yang menjadi jadi masalah aurat ni adalah orang yang sekolah agama. itu yang aku menggigil badan dan tangan aku pun menggeletar macam nak bagi penampar dekat mereka. sungguh! mereka telah sia-siakan ilmu yang mereka pelajari di bumi sekolah agama mereka sendiri.

Tidak kira la, pandai mana sekalipun seseorang manusia itu. tapi kalau BODOH dalam urusan aurat, jahil, it's totally bodoh semua. Begini ke balasan kita untuk Rasulullah? BEGINI?! yang sebelum mati Baginda Muhammad *Saw* masih lagi sempat menyebut 'UMMATI UMMATI UMMATI'. Bangkitlah muslimah! bangkitlah. Tangan seorang wanita pun boleh menghayun buaian tatkala Sumaiyyah iaitu WANITA PERTAMA SHAHID dapat berbuat sedemikian. Mati syahid. Mati dalam menegakkan agama Allah.

Apa tunggu lagi?! AYUH!! Celikkan mata. jangan biarkan syaitan berkuasa untuk semua. jangan BUTAkan hati kita. JANGAN! TAUBAT. taubat sebelum terlambat. SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA PENGAMPUN.

Saya doakan. saya doakan awak awak semua yang belum menutup aurat dengan sempurna, dapat berbuat demikian. AHHAMUMMA AMEEEN.
#Notakaki, jangan terkejut dengan font saya pada kali ni. *chuckle*

 Jadilah mawar berduri. harum, namun sukar disentuh. maka demikianlah, biarlah kita seorang muslimah, hanya layak disentuh oleh seorang suami. bukan lelaki ajnabi.

~ Salam Mahabbah~

No comments:

Post a Comment